Blocker clustering (grupowanie blokad): to rodzaj analiza ryzyka wykorzystująca dane historyczne na temat zablokowanych zadań oraz sposób na ich pogrupowanie, […]
Bottleneck
Bottleneck, Wąskie gardło: proces w strumieniu wartości, który blokuje wszystkie pozostałe, często najdłuższy proces.
Burn-down Chart
Burn-down Chart, Wykres spalania: wykres przedstawiający ewolucję pozostałej pracy w stosunku do czasu. Wykresy spalania są opcjonalną częścią Scruma, stosuje się […]
Cadence
Cadence (kadencja): to mechanizm zbierania informacji zwrotnej pomiędzy zespołami świadczącymi różne rodzaje usług. Pojęcie “kadencji” może odnosić się również do […]
Cel Sprintu
Cel Sprintu (ang. Sprint Goal): krótkie określenie celu Sprintu, często krótki opis rozwiązywanego problemu biznesowego. Funkcjonalność można dostosować podczas Sprintu, aby […]
Classes of service
Classes of service (klasa usług: w każdej organizacji możemy wyróżnić kilka typów zadań. Biorąc pod uwagę ich charakterystykę (umowę z […]
Codzienny Scrum
Codzienny Scrum: codzienne zdarzenie ograniczone czasowo o długości 15 minut lub mniej, na którym zespół realizujący planuje kolejny dzień pracy podczas […]
Commitment point
Commitment point (punkt zobowiązania): to miejsce w którym podejmowane jest zobowiązanie zespołu na podjęcie pracy nad wybranym zadaniem. Spoglądając na […]
Control chart
Control chart (karta kontrola): to zazwyczaj wykres przebiegu wraz z liniami granicznymi procesu. Linie kontrolne wyznaczają swojego rodzaju akceptowalne granice. […]
Cost of Delay
Cost of Delay (Koszt Opóźnienia): wskaźnik spadku wartości produktu w czasie wynikający z jego niedostarczenia we wcześniej ustalonym terminie. Wartość […]
Customer Lead Time
Customer Lead Time (Czas Realizacji dla klienta): czas oczekiwania klienta od chwili zgłoszenia żądania, aż do momentu jego dostarczenia.
Cycle Time
Cycle Time, Czas Cyklu (C/T): czas wykonania jednej sztuki (lub serii), czas pomiędzy wyjściem kolejnej sztuki z danego procesu.