Czas Cyklu (ang. Cycle Time) C/T: czas wykonania jednej sztuki (lub serii), czas pomiędzy wyjściem kolejnej sztuki z danego procesu.
Czas Taktu
Czas Taktu (ang. Tact Time) T/T: tempo z jakim należy wytworzyć jedną sztukę, aby zrealizować zapotrzebowanie klienta.
Daily Scrum
Daily Scrum: codzienne zdarzenie ograniczone czasowo o długości 15 minut lub mniej, na którym zespół realizujący planuje kolejny dzień pracy podczas […]
Deferred commitment
Deferred commitment (odroczone zobowiązanie): oddzielanie zadań jakie powinny zostać wykonane od zadań nad którymi już zostało podjęte zobowiązanie co do […]
Definition of Done
Definition of Done: wspólne zrozumienie oczekiwań, jakie musi spełnić oprogramowanie, aby można je było udostępnić na produkcji. DoD jest zarządzana przez […]
Delay Cost
Delay Cost (koszt opóźnienia): różnica pomiędzy wartością jaką moglibyśmy otrzymać za dostarczony produkt, gdyby został dostarczony na czas. Zebranie oraz […]
Delivery point
Delivery point (punkt dostarczenia): moment w którym zadanie jest uznane za zakończone i/lub dostarczone.
Delivery rate
Delivery rate (wskaźnik dostaw, tempo dostaw): liczba zakończonych zadań w określonym czasie.
Development Team
Development Team: rola w zespole Scrumowym odpowiedzialna za zarządzanie, organizowanie i wykonywanie wszelkich prac deweloperskich wymaganych do stworzenia możliwego do […]
Diagram Ishkawy
Diagram Ishkawy (rybiej ości): diagram do identyfikacji przyczyn problemu.
Diagram Spaghetti
Diagram Spaghetti: oznaczenie na Layout’cie fizycznego przepływu materiałów / poruszania się pracownika.
Discard
Discard (porzucać, odrzucać): przerwanie pracy nad zadaniem oraz jego wyrzucenie z systemu. W systemach kanbanowych termin “porzucenia” odnosi się do […]