5 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Z

Queuing discipline

Queuing discipline (teoria kolejek): zestaw zasad wykorzystywany do selekcji zadań. Przykładem takich praktyk jest FIFO (z ang. First in, First […]

Ready

Ready: wspólna, jednakowo rozumiana przez Właściciela Produktu i Zespół Deweloperski, definicja preferowanego poziomu szczegółowości opisu elementów Backlogu Produktu wprowadzonych w Sprint […]

Rejestr Produktu

Rejestr Produktu (ang. Product Backlog) uporządkowana zgodnie z priorytetem lista fragmentów pracy, którą należy wykonać, aby stworzyć, rozwijać i utrzymać […]

Rejestr Sprintu

Rejestr Sprintu (ang. Sprint Backlog): przegląd prac programistycznych mających na celu zrealizowanie celu Sprintu, zazwyczaj prognozy dotyczące funkcjonalności i prac niezbędnych […]

Resource Efficiency

Resource Efficiency (efektywność zasobów, efektywne gospodarowanie zasobami): stosunek czasu pracy w którym zasób (dla przykładu, pracownik lub maszyna) aktywnie pracuje […]

Retrospektywa Sprintu

Retrospektywa Sprintu (ang. Sprint Retrospective): wydarzenie ograniczone czasowo o długości 3 godzin lub mniej, wymagane do zakończenia Sprintu. Służy ono zespołowi […]

Review Sprintu

Review Sprintu: wydarzenie ograniczone czasowo o długości 4 godziny lub mniej, wymagane aby zakończyć prace deweloperskie w Sprincie. Służy zespołowi Scrum […]

Run chart

Run chart (wykres uśrednionego przebiegu): wykres prezentujący zachowanie wybranej metryki w czasie. Wykorzystywany do zaprezentowania m.in.: uśrednionego Czasu Dostarczania lub […]

Samoorganizacja

Samoorganizacja: zasada zarządzania, że zespoły autonomicznie organizują swoją pracę. Samoorganizacja odbywa się w ramach i zgodnie z określonymi celami. Zespoły wybierają, […]

Scatterplot

Scatterplot (wykres rozrzutu, wykres punktowy): wykres prezentujący wartość dwóch zestawów danych na dwóch wymiarach. Każda z kropek na wykresie reprezentuje […]

Scrum

Scrum: framework wspierający zespoły w kompleksowym opracowywaniu produktów. Scrum składa się z Zespołów Scrumowych i związanych z nimi ról, zdarzeń, artefaktów […]