Queuing discipline (teoria kolejek): zestaw zasad wykorzystywany do selekcji zadań. Przykładem takich praktyk jest FIFO (z ang. First in, First […]
Raport A3
Raport A3 – narzędzie do opisywania i rozwiązywania problemów.
Ready
Ready: wspólna, jednakowo rozumiana przez Właściciela Produktu i Zespół Deweloperski, definicja preferowanego poziomu szczegółowości opisu elementów Backlogu Produktu wprowadzonych w Sprint […]
Rejestr Produktu
Rejestr Produktu (ang. Product Backlog) uporządkowana zgodnie z priorytetem lista fragmentów pracy, którą należy wykonać, aby stworzyć, rozwijać i utrzymać […]
Rejestr Sprintu
Rejestr Sprintu (ang. Sprint Backlog): przegląd prac programistycznych mających na celu zrealizowanie celu Sprintu, zazwyczaj prognozy dotyczące funkcjonalności i prac niezbędnych […]
Resource Efficiency
Resource Efficiency (efektywność zasobów, efektywne gospodarowanie zasobami): stosunek czasu pracy w którym zasób (dla przykładu, pracownik lub maszyna) aktywnie pracuje […]
Retrospektywa Sprintu
Retrospektywa Sprintu (ang. Sprint Retrospective): wydarzenie ograniczone czasowo o długości 3 godzin lub mniej, wymagane do zakończenia Sprintu. Służy ono zespołowi […]
Review Sprintu
Review Sprintu: wydarzenie ograniczone czasowo o długości 4 godziny lub mniej, wymagane aby zakończyć prace deweloperskie w Sprincie. Służy zespołowi Scrum […]
Run chart
Run chart (wykres uśrednionego przebiegu): wykres prezentujący zachowanie wybranej metryki w czasie. Wykorzystywany do zaprezentowania m.in.: uśrednionego Czasu Dostarczania lub […]
Samoorganizacja
Samoorganizacja: zasada zarządzania, że zespoły autonomicznie organizują swoją pracę. Samoorganizacja odbywa się w ramach i zgodnie z określonymi celami. Zespoły wybierają, […]
Scatterplot
Scatterplot (wykres rozrzutu, wykres punktowy): wykres prezentujący wartość dwóch zestawów danych na dwóch wymiarach. Każda z kropek na wykresie reprezentuje […]
Scrum
Scrum: framework wspierający zespoły w kompleksowym opracowywaniu produktów. Scrum składa się z Zespołów Scrumowych i związanych z nimi ról, zdarzeń, artefaktów […]