Rodzaje nie-słuchaczy c.d. Defensywny nie-słuchacz Defensywny nie-słuchacz czuje się zaatakowany lub zagrożony, ponieważ ma tendencje do słyszenia tego, co mówią […]
Dlaczego warto inwestować w umiejętność aktywnego słuchania? (część I)
Słuchanie – najważniejsza kompetencja Nie ma się co oszukiwać, aktywne słuchanie to uber-hack XXI wieku. Bywa jednak, że uczymy się […]
Mam świetny pomysł – zacznę od MVP!
Pomysł Masz swój pomysł, ideę lub marzenie i chcesz połączyć to z Twoim własnym biznesem? W ciągu dnia pracujesz 8 […]
Chcę aplikację w dobrej cenie!
Nie mam czasu na warsztaty! Wielu z nas ma w głowie pewne pomysły na biznes. Najlepiej taki, który dotrze do […]
Scrum – 4 Najczęstsze Błędy
Często słyszę od moich klientów, że w ich firmach pracuje się w Scrumie. Niestety w większości przypadków, okazuje się, że […]
Estymowanie zadań przy pomocy kart Planning Poker
Planning poker to jedno z najczęściej stosowanych narzędzi podczas planowania sprintu. Stosują go najczęściej zespoły pracujące zwinnie. Przyjmuje on postać gry […]
Teoria Ograniczeń w pracy Scrum Mastera
Pracując jako konsultant, często spotykam się z sytuacją, że moi klienci dokonują kosztownych zmian w projektach, które koniec końców nie […]
Moja przygoda z Angularem
Moja przygoda z frameworkiem Angular rozpoczęła się 5 lat temu (w roku 2014), kiedy wówczas na rynku webowym dostępna była […]
To tylko drobne rozpraszacze
Przy codziennym zarządzaniu firmą, a jednocześnie przy prowadzeniu projektów IT spotykam się z „wrzutkami”, „drobnymi rozpraszaczami”. Na dłuższą metę potrafią […]
Nie uratuję klienta
Coach nie jest od tego, żeby ratować klienta. Nie jest też od tego, żeby brać za niego odpowiedzialność. Dlaczego o […]
4 najważniejsze elementy w komunikacji projektowej
Niezależnie od metodyki prowadzenia projektów IT, praktycznie zawsze pojawiają się te same problemy związane z komunikacją w zespole. Postanowiłem podsumować […]
Jak wycenić projekt i uświadomić klienta, że każda zmiana kosztuje?
Zaraz na początku współpracy między Software House’m, a zamawiającym aplikację klientem przychodzi newralgiczny dla obu stron moment – mianowicie wycena. […]