Gotowy

Gotowy (ang. Ready): wspólna, jednakowo rozumiana przez Właściciela Produktu i Zespół Deweloperski, definicja preferowanego poziomu szczegółowości opisu elementów Backlogu Produktu wprowadzonych […]

Grywalizacja

Grywalizacja (ang. gamification) – wprowadzanie do jakiejś czynności elementu rywalizacji, np. umieszczanie gier w serwisach internetowych w celu zwiększenia ich […]

Heijunka

Heijunka – poziomowanie produkcji – minimalizowanie partii produkcyjnej przy ciągłym zapewnieniu dostępności produktów dla klienta.

Increment

Increment, Przyrost: działający fragment oprogramowania, które dodaje wartość do wcześniej utworzonych Przyrostów, gdzie suma wszystkich przyrostów – jako całość – tworzy […]

Interesariusz

Interesariusz (ang. Stakeholder): osoba spoza Zespołu Scrumowego, mająca szczególne zainteresowanie i znajomość produktu, które są niezbędne do przyrostowego tworzenia produktu. Reprezentowany […]

Jidoka

Jidoka – „wbudowana jakość” – system mający zapewnić całkowitą kontrolę jakości w procesach poprzez eliminację możliwości powstania braku, rozwiązywaniu problemów i zatrzymywanie linii […]

Just in Time

Just in Time – „dokładnie na czas” – dostarczanie do klienta oczekiwanego przez niego produktu, w odpowiednim czasie i ilości, w miejscu i jakości przy jak najniższych kosztach.