Jak przekazać wykonawcy co ma zrobić?
Jak przekazać wykonawcy lub pracownikowi co ma zrobić?
Zastanawiałeś się kiedyś, z czego wynika konieczność wielokrotnego tłumaczenia, co ma ktoś zrobić? A może doszedłeś do wniosku, że to wina Janka, który Cię nie słucha?
Wina leży po obu stronach. Podam przykład Twojej współpracy z wykonawcą:
Omawiacie projekt. Kierownik projektu tworzy notatki tego, co przekazujesz. Notatki są przekazywane do zespołu. Otrzymujesz wykonane zadanie i okazuje się, że nie tak to miało wyglądać. Dlaczego? Bo kierownik projektu stworzył notatki na podstawie tego co mu przekazałeś, ALE według własnego zrozumienia.
Jak można to poprawić?
Twórzcie historyjki użytkownika (User Stories), które mogą trafiać do jednego zorganizowanego katalogu wymagań (Product Backlog).
Róbcie to wspólnie – Ty i kierownik projektu. Kierownik projektu dokładnie wie, czego oczekujesz, a Ty masz miejsce w którym znajdziesz swoje wymagania.
To samo powinieneś robić z pracownikami – zastanów się, czy na pewno to co przekazujesz jest zrozumiałe dla drugiej osoby. Czy dobrze zrozumiała Twoje intencje? Może powinniście wspólnie stworzyć opis zadania do wykonania?
Pamiętaj, że konkretyzowanie i katalogowanie wymagań jest zdecydowanie pierwszym krokiem do sukcesu w komunikacji.