Jestem ekspertem!
Jestem ekspertem w swojej branży i wszystko dobrze wiem!
Podczas codziennej współpracy z klientem, zdarzają się sytuacje, w których padają powyższe słowa. Nie ma w tym nic dziwnego, bo rzeczywiście większość z nich to niezwykli eksperci w swojej branży, z wieloletnim doświadczeniem.
Tworząc z nimi nowe produkty technologiczne, staramy się całym zespołem zaznaczać, że jednak istnieją elementy, które są hipotezami. Nie ma możliwości, aby wiedzieć wszystko bądź przewidzieć wszystko.
Dlaczego o tym piszę? Podczas ostatniej współpracy z naszym klientem, przygotowaliśmy klikalne makiety interaktywne, które zawierały podstawowe funkcjonalności do MVP.
Kolejnym krokiem były testy z użytkownikami.
Wynik?
Okazało się, że nasi testerzy wskazali największe zainteresowanie funkcjonalnością, na którą wcześniej nie patrzyliśmy jako #MustHave.
Zmieniło to totalnie podejście do tworzonego MVP. Zmienił się również jego rozmiar, co pozwoli na jeszcze szybsze oddanie pierwszej wersji produktu użytkownikom.
Klient w szoku, ale pozytywnym!
Chciałbym tym zwrócić szczególną uwagę na to, że nie jesteśmy w stanie wszystkiego przewidzieć. Czasami jeden, drobny, mały szczegół jest w stanie zmienić kierunek tworzonego produktu.
Wniosek:
Róbmy testy z użytkownikami!