Skoryguj swój model biznesowy
– nic nie jest ponadczasowe
Prowadzisz biznes i masz określony model biznesowy.
Korygujesz go?
Nie, bo wszystko się dobrze zamyka. Procesy działają poprawnie, zysk jest i nawet rośnie. Po co cokolwiek korygować i zmieniać?
Rynek się zmienia. Konkurencja się zmienia. Ludzie się zmieniają – ich potrzeby, priorytety i przyzwyczajenia. Twój biznes też powinien się zmieniać – nie tylko same procesy, ale niejednokrotnie cały model biznesowy. Jesteś w pędzie życia i nie myślisz o szczegółach, a one często robią największą robotę.
Zrób Business Model Canvas – prosty szablon, który zajmie Ci kilka godzin.
Zaplanuj, że będziesz go robił co pół roku. Nie musisz poświęcać na to całego tygodnia – przemyśl każdy aspekt biznesu i wrzuć karteczki do szablonu. Spójrz na całość i zadaj sobie pytanie – czy powinienem coś skorygować? Jeżeli nie – super! Możesz spać spokojnie i działać dalej. Jeżeli tak – co jest do zmiany?
- Za wysokie koszty?
- Za mało partnerów?
- A może zatarła się unikalna wartość?
Wprowadź zmiany i rośnij dalej!
Poświęć parę godzin, aby Twój biznes rósł! A może czas na wdrożenie dedykowanego systemu?