Jak psychologia wpływa na sprzedaż?
Poznanie człowieka to klucz do udanego kontaktu z nim i całego procesu sprzedaży. Jeżeli będziemy znali podstawowe motywy, potrzeby, jakie kierują naszymi klientami, wtedy będziemy mogli im sprzedać niemal każdą rzecz. Należy tu podkreślić, iż zawsze gdzieś w naszych decyzjach jest choćby element psychologii. Nie można się od niej uwolnić, tak jak nie można wypraszać z domu nieustannie natrętnego sąsiada.
Jeśli poznamy zasady funkcjonowania umysłu, będziemy wiedzieć, jak po kolei zachowuje się nasz klient od momentu wejścia do sklepu aż po wyjście z zamówionym towarem. Bez psychologii techniki marketingowe nie istniałyby. Nie istniałaby też sama wiedza o ekonomii czy innych naukach związanych z wydawaniem pieniędzy. Wszystko zaczyna się i kończy w naszym mózgu.
Marcin Paweł Panek „Wygraj klienta. Psychologiczne triki w sprzedaży”
- Wchodząc na nowe rynki
- Uruchamiając sprzedaż w kolejnym segmencie
- Wprowadzając nowy produkt
Nie zapominajmy o tym, że nasi potencjalni klienci z różnych segmentów czy rynków mają inne zachowania. To my jako organizacja, jako firma musimy się dostosować do nich, nigdy oni do nas.
A jak mocno Twoim zdaniem psychologia ma wpływ na sprzedaż?