Płacisz telefonem?
Płacisz przy terminalu telefonem?
Czy, gdy płacisz telefonem, przykładasz do terminala ekran czy tylną obudowę?
Wczoraj, będąc w sklepie, widziałem jak starszy mężczyzna płacił telefonem. Widać było, że nie jest to osoba, która na co dzień korzysta z rozwiązań z technologicznych. Zakładam, że pewnie wnuczek pokazał mu, że może płacić telefonem.
I co mnie tutaj zastanowiło?
Mężczyzna wyciągnął telefon, wpisał PIN, uruchomił Google Pay, wybrał kartę i przyłożył „tą kartę” do terminala. Przecież tak naprawdę przykłada kartę, a nie korzysta z NFC wbudowanego w telefon. Co by było, gdyby Apple Pay albo Google Pay, zamiast imitacji realnej karty, pokazywał zwykłą tabelkę, gdzie można zaznaczyć której karty używamy? Czy ten starszy mężczyzna wiedziałby jak skorzystać z usługi? Uważam, że absolutnie nie. Według niego przykłada kartę – nie telefon.
A teraz pytanie – czy taki UX/UI powstał tylko na podstawie pomysłów projektanta? Nie wiem tego, ale sądzę, że nie. Na pewno odbyło się wiele testów i został zebrany konkretny feedback od użytkowników.
To prosty przykład na to, że nie ważne jak technologia działa pod spodem. Najważniejsze są odczucia użytkownika i sposób jego myślenia!
To teraz – jak płacisz telefonem?