Szanuj czas swojego klienta
Szanujesz swój czas? Dlaczego zatem nie szanujesz czasu swojego klienta?
Trafił do Ciebie klient. Rozmawiasz z nim o jego potrzebach. Przygotowujesz ofertę zawierającą Twoją usługę i cenę.
- Czy na pewno klient otrzymał do czego potrzebuje?
- Skąd tak naprawdę wiesz, czego klient potrzebuje? Powiedział Ci o tym?
- Zrobiłeś research o kliencie?
- Popytałeś o aspekty prywatne i co go motywuje do tego, że szuka Twojej usługi?
Twój klient musi dostać to, co uderza w jego realne potrzeby – zarówno biznesowe, jak i prywatne. Tylko w takiej sytuacji szanujesz swój i jego czas!
Dlaczego?
Bo klient dostając konkret pasujący do jego wymagań, nie musi nic dookreślać. Nie musi szukać innego wykonawcy i prowadzić wielu procesów ofertowych. Wbrew pozorom rozmowa z wieloma wykonawcami jest męcząca – klient nie robi tego z radością. Zadbaj o jego czas i komfort – daj mu to, czego potrzebuje. Od razu! Po pierwszym kontakcie!
Jego zaoszczędzony czas przełoży się na Twój sukces – tym samym też zaoszczędzisz czas na proces negocjacji i follow-upy.
Przede wszystkim poznaj klienta zanim on Ci o sobie opowie. Sprawdź jego zainteresowania i w jakich sferach się obraca. Wszystko możesz znaleźć za pomocą kilku kliknięć, a jakże pomaga przy negocjacjach.