Blog
Jak zwiększyć zaangażowanie konsumentów?

Jak zwiększyć zaangażowanie konsumentów?

Był wrzesień. Koniec wakacji. Czas powrotu do swoich obowiązków na pełnych obrotach. Rozpoczęliśmy przygotowania do nowej kampanii reklamowej naszego brandu oraz nowego produktu. Od początku wiedzieliśmy, że czeka nas bardzo dużo pracy. Chcieliśmy, aby była to marketingowa petarda, o której media społecznościowe będą wrzeć. Maksymalne skupienie, litry wypitych kaw, kilkanaście spotkań oraz scenariuszy kampanii. Po pierwszej selekcji na tapecie zostało kilkanaście pomysłów. Każdy był dziełem innego członka zespołu. Naszym zdaniem każdy pomysł i każdy przygotowany scenariusz był bardzo dobry. Pojawiły się pytania:

  • Która kampania przyniesie najlepsze rezultaty?
  • Która kampania zaangażuje maksymalnie największą liczbę konsumentów?
  • Jak stworzyć nie tylko zwykłą kampanię, ale jak zapewnić konsumentowi z niej frajdę?
  • Jak w pełni kontrolować budżet?

Ciężko było jednoznacznie odpowiedzieć na te pytania. Wtedy nasz Ninja Marketing opowiedział nam o kampaniach opartych o grywalizację.

Grywalizacja towarzyszy nam w codziennym życiu. Czy jest ktoś kto jej nie lubi? Każdy chce być pierwszy, zbierać najwięcej punktów, być najwyżej w rankingach. Czy to nie grywalizacją przekonujemy swoje dzieci, aby umyły zęby? Kto pierwszy ten lepszy!

Połączyliśmy to z faktem, że 60% ruchu w Internecie to obecnie ruch z urządzeń mobilnych📱 Wykorzystaliśmy możliwości lokalizacyjne tych urządzeń, aby dotrzeć do szerokiego grona naszych odbiorców i konsumentów. Dołączyliśmy do kampanii promowanie aktywności fizycznej oraz zdrowego trybu życia. Nasi konsumenci dostrzegli nas jako markę, która mocno angażuje swoją społeczność i jest z nią w interakcji.

Kampania odniosła sukces. ✔️ 76 250 odbytych gier geolokalizacyjnych, ✔️5 130 odebranych nagród. Konsumenci z wielką frajdą korzystali z aplikacji i zbierali kolejne punkty oraz nagrody. Wtedy uruchomił się również marketing szeptany. Użytkownicy wysyłali sobie nawzajem linki do aplikacji i zapraszali swoich bliskich do gry.

Teraz muszę się do czegoś przyznać😎 To nie jest moja historia. Ale może być Twoja, Twojej marki, Twojego brandu oraz całego Twojego zespołu. Tworzymy zespół technologiczny, który zajmuje się tworzeniem takich rozwiązań. Czy to działa? Pewnie, że działa – zrealizowaliśmy taką kampanię!

Jeśli chciałbyś się dowiedzieć więcej, wpisz w komentarzu „Grywalizacja”, a prześlę Ci w wiadomości prywatnej nasze Case Study z większą ilością informacji.

Ps. Osobiście mam bzika na punkcie zdrowego trybu życia oraz aktywności fizycznej 🏃🏃

Arek 🙂

Dodaj komentarz