Blog
Co jest ważne dla klienta?

Co jest ważne dla klienta?

Podczas współpracy oraz rozmów z klientami staram się zawsze pytać co jest dla nich najważniejsze. Jak się okazuje dość często, cena otrzymuje atrybut “ważna”, ale nie “najważniejsza”.

Jakie elementy Klienci wskazują najczęściej?


❶ Forma współpracy: w jaki sposób będzie prowadzony projekt, w jakim zakresie Klient będzie mógł go kontrolować oraz jak przebiega odbiór etapów projektu,
❷ Wspólne analizowanie problemów: na każdy element można spojrzeć z innej perspektywy, doświadczenia itp. Wspólna ich analiza, dyskusja oraz wymiana swoich poglądów jest w stanie nadać najbardziej właściwy kierunek. Często z kilku tzw. “głupich” pomysłów, powstają te najlepsze. Ps. nie ma głupich pomysłów!
❸ Wiara w projekt: jeśli wierzymy w ideę danego projektu, to jakość pracy nad nim jest zdecydowanie wyższa. Jest większe zainteresowanie oraz zaangażowanie co finalnie wpływa na produkt, relacje oraz zaufanie.

Dlaczego o tym piszę? Wcielając się ostatnio w rolę Klienta i wysyłając zapytania do wykonawców (inna branża), prawie na każde dostałem wiadomość:
“Dziękujemy za przesłanie zapytania. Do dnia XY postaramy się przygotować najlepszą dla Pana cenę.”

Tak się składa, że mi wcale nie zależało na najlepszej cenie!

Dodaj komentarz